Online számlabejelentés az Iroda++/START rendszereinkben

Online számlabejelentés Iroda++ és START rendszereken

A 2018.07.01. napjától érvénybe lépő ONLINE ADATSZOLGÁLTÁSI KÖTELEZETTSÉGRE vonatkozó jogszabályváltozásnak az ügyviteli program legfrissebb, 2010.819-es verziója lett felkészítve. Ahhoz, hogy Ön használhassa ezt a funkciót, FRISSÍTENIE SZÜKSÉGES a 2010.819-es verzióra!

A jelenlegi leírásunk Iroda++ és START rendszereinkhez tartalmaz leírást! A rEVOL Express tudnivalókhoz kattintson ide!

FONTOS: NEMCSAK A SZÁMLÁZÓ PROGRAMOT SZÜKSÉGES FELKÉSZÍTENI A VÁLTOZÁSRA, HANEM FELHASZNÁLÓI OLDALON IS FELMERÜLNEK BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK!

Amennyiben bármely speciális kivételnél fogva az Ön vállalkozása nem esik bele az adatszolgáltatásra kötelezettek körébe (például áfás számlát állít ki, de nem tartozik a magyar áfatörvény hatálya alá - néhány külföldi cég esetében), kérjük, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen jelezze ügyfélszolgálatunk felé, mert a jogszabály értelmében ebben az esetben is van teendője!

A program frissítése előtt kérjük, ellenőrizzék a program verziószámát (Program elindítását követően a bal alsó sarok):

  • Amennyiben 2010.816 vagy nagyobb a verziószám, akkor csak a most megjelenő, 2010.819 verziószámú frissítést (updater-t) kell lefuttatni.
  • Ha 2010.815 vagy ennél kisebb a verziószám, akkor az Ügyfélkapuról le kell tölteni és telepíteni a frissebb verziókat egészen 8.16-os kiadásig!

Változott az ügyviteli programunk regisztrációs folyamata, valamint a termékkód az új verzió megjelenésével, mely érinti majd a frissítés elérését is. Ezzel kapcsolatos levelünket pár nappal ezelőtt küldtük ki. Amennyiben nem találná ezen levelünket, kérjük, haladéktalanul jelezze az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen, mert az új verziót nem tudja majd használatba venni!

Ha a program frissítése elmarad, a funkció nem fog bekerülni az Ön számlázójába, melynek a NAV közlései szerint súlyos pénzbírság lehet a következménye - számlánként!

Fontos tudnivalók

Mivel a NAV online rendszere június 30-áig TESZT ÜZEMMÓDBAN működik, így a későbbiekben még lehetnek olyan változások, melyeket a számlázó programunkban is követni szükséges, tehát további frissítéseket bocsájthatunk ki. Emiatt FONTOS, hogy a mostani kiadás után megjelenő frissítéseket is maradéktalanul töltse le! KIZÁRÓLAG A LEGFRISSEBB VERZIÓBAN TUDJUK GARANTÁLNI A MEGFELELŐ MŰKÖDÉST!

A programmal összefüggő, esetlegesen észlelt hibákat, eltéréseket kérjük, azonnal jelezzék ügyfélszolgálatunknak e-mailben, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Azért, hogy a rendszert minden ügyfelünknél határidőre elindítsuk, kérjük Önt:

  • a törvény értelmezésével kapcsolatos kérdéseit ne küldje az ügyfélszolgálatunkra, mert azokra választ nem tudunk adni. Ügyfélszolgálatunk elsődlegesen a rendszer beüzemelésében és az esetleges speciális hibák elhárításában segédkezik.
  • az infrastruktúra működésével kapcsolatos kérdéseit (például: hol lehet beállítani az internet kapcsolatot, tűzfalat, levelezést) az IT üzemeltetővel és/vagy rendszergazdával egyeztesse!

Különösen kérjük, hogy a telepített rendszer tesztelését, kipróbálását, és a működtetés tanulmányozását IDŐBEN, lehetőleg azonnal kezdje meg!

Egyben jelezzük, hogy a működés életbelépése után várhatóan eddig nem látott nagy terhelés éri a Nemzeti Adó- és Vámihivatal rendszereit, amelyet előre beméretezni nehéz. Javasoljuk, készüljön fel arra, hogy az élesítés első időszakában (július első két hetében) minél kevesebb érintett bizonylat készüljön a számlázó rendszeren (amennyiben ez megoldható).

Szeretnénk jelezni, hogy a várható fennakadások, és a felmerülő kérdések kiemelt kezelése érdekében erőforrásainkat Online Számla bevallás modulra összpontosítottuk. Ez időszak alatt a telepítéssel vagy más, beállítással kapcsolatos eseteket kisebb prioritással tudjuk kezelni. Természetesen ez nem vonatkozik a működést akadályozó hibákra.

AZ ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG ELINDULÁSÁHOZ NEM ELÉG CSAK A PROGRAMOT FRISSÍTENIE, TOVÁBBI BEÁLLÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGEK IS FELMERÜLNEK FELHASZNÁLÓINK RÉSZÉRŐL!

Regisztráció a NAV oldalán

Az adózónak a NAV oldalán is regisztrálnia kell, hogy az adatküldés sikeres legyen, tehát NAV technikai azonosítót kell igényelnie. Erről részletes, képes tájékoztatást az alábbi gombra kattintva talál, kérjük, figyelmesen olvassa el!

NAV regisztrációs lépések

Az online számlabejelentési kötelezettséggel kapcsolatban jelenleg a fent ismertetett információk állnak a rendelkezésünkre. További részleteket társaságunkkal nem közöltek az illetékesek, ezért az esetlegesen felmerülő további kérdésekre kollegáink NEM TUDNAK VÁLASZOKAT ADNI.

Természetesen minden további információt mely a birtokunkba kerül, továbbítani fogunk Ügyfeleink felé. Kérjük, leveleinket ebben az időszakban kiemelten figyelje, és minden esetben figyelmesen olvassa végig, hiszen az Ön felelőssége is a jogszabályok maradéktalan betartása!

A 2010.819-es verzió letöltése

A 2010.819-es verziót a REVOLUTION Ügyfélkapun keresztül tölthetik le az emailben kapott új kóddal történő belépés után:

Ügyfélkapu belépés

A belépéshez kérjük, használják az új kódot, a régi belépési azonosítók törlésre kerültek. Mivel az elmúlt időszakban az ügyfélszolgálatunk jelzése alapján sok ügyfelünk adataiban változás állt be, minden ügyfelünket arra kérjük, hogy az első belépéskor adják meg a friss információkat, hogy az új változásokról azonnal értesíthessük.

Frissítés utáni beállítások

A NAV oldalán történt regisztrációs lépések elvégzése után az ügyviteli rendszerben a következő beállításokat kell megtennie:

A 8.19-es verzió beállítása a NAV felé történő kapcsolatra

A jogszabályi háttért az alábbi linken olvashatja el:

https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/jogszabalyok

Gyakran ismételt kérdések

A rEVOLUTION IPP rendszerbe szöveges adatként kerülhet rögzítésre a partnerek adószáma. Ez néhány esetben hibás adatimport/adatrögzítés során olyan karaktereket tartalmazhat, mely nem megfelelő (Enter, Tabulátor, pont, vessző…). A program 8.19-es verzióra konvertálás során megpróbálja beállítani a Partner adóalanyisági kategóriáját (ez a NAV online számla bejelentési kötelezettséghez elengedhetetlenül szükséges), melyet a partner adószám adatából következtet ki. Azonban helytelen karaktereket tartalmazó adószám esetén hibát eredményezhet a konvertálás. A felhasználó munkájának megkönnyítésére jött létre az alábbi segédprogram, ezzel le lehet ellenőrizni, hogy cégenként mely partnereknek tartalmaz helytelen karaktereket az adószáma.
A segédprogram használatáról bővebben a csomagban található dokumentációban olvashat!

Partner Adószám Ellenőrző

A rEVOLUTION IPP rendszer 8.19-es verziójába bevezetésre kerülő Partner adóalanyisági kategória (NAV online számlabejelentési kötelezettséghez elengedhetetlen) a frissítés során az adószám illetve közösségen belüli adószám adatok alapján kerül beállításra. A felhasználók segítésére -, hogy könnyebben át tudják nézni az automatikusan beállított értékeket, - jött létre ez a segédprogram, mellyel ki lehet exportálni Excel fájlba a partnerek nevét, adószámát, adóalanyisági kategóriáját.
A segédprogram használatáról bővebben a csomagban található dokumentációban olvashat!

Partner Adószám Excel Export

Updater futtatásakor hibaüzenet

SQL kompatibilitás javítása

Temp mappa ellenőrző segédprogram

Bárhonnan indítható segédprogram, ellenőrzi, hogy a Temp mappába tud-e írni/olvasni, illetve, hogy elérhető-e a regisztrációs webservice.

Temp mappa ellenőrző segédprogram

Address hiba számlafeladáskor

Ne felejtse el a cég címét is bontani Közterület neve, jellege és házszám alapján, különben a NAV számlafeladás sikertelen lesz!

Címbontás

Hibaüzenetek

  1. Nem a regisztrált adószám van a Rendszerfelügyelőben:

    Token Error 1

  2. A Rendszerfelügyelőben hibás az adószám formátuma vagy nem jó a felhasználónév a Beállításoknál:

    Token Error 2

  3. Az XML aláírókulcs rossz:

    Token Error 3

  4. Nem jó a jelszó:

    Token Error 4

  5. Nem érhető el a NAV szervere TLS 1.2 hiba miatt (Windows 7 esetén):
    Windows 7 feladási hiba

    Amennyiben a probléma fennáll, a Windows 7-est frissíteni kell a legutolsó állapotra a Windows Update segítségével, majd az alábbi javítást kell letöltés után elindítani Rendszergazdai jogosultságokkal:

    Windows 7 javítás NAV kapcsolathoz

Köszönjük az együttműködésüket!