+36-1/461-8030 revol@revolution.hu

Felkészült az online számlabejelentés következő lépéseire?

Folyamatosan változnak az online számlabejelentéssel kapcsolatos jogszabályok, ezért a rEVOL Express minden megjelenő verziójában igazodunk a jövőbeli, ismert módosításokhoz.

A 6.06-os verzióban, már a cégbe való belépés után bekérjük a hiányzó adatokat a NAV kapcsolathoz, amennyiben korábban ezt elfelejtette volna kitölteni, valamint ellenőrizzük a számlát kiállító cég adószámának 8-1-2 formátumát.

NAV feladás ablak

Ha még nem készült volna fel a NAV beküldésre, az online számlabejelentéshez szükséges regisztrációt az alábbi lépésekkel végezheti el:

NAV regisztrációs lépések >>

A NAV oldalán kapott adatokat, a technikai felhasználóhoz megadott jelszót, illetve a szükséges paramétereket az alábbi leírás alapján állíthatja be a programban:

A rEVOL Express beállítása a NAV felé történő kapcsolatra >>

A 6.06 verziótól a programba való belépés után, illetve a számlázó bezárása előtt automatikusan megtörténik a feladott bizonylatok státuszának ellenőrzése. Amennyiben még Feldolgozás alatt vagy Nincs feladva állapotú számlákat talál, erről a program értesítést küld. Újdonság, hogy sztornó vagy helyesbítő számlák rögzítése előtt is megtörténik a szinkronizáció, és amennyiben az eredeti számla nem "Elfogadva" állapotú, a program üzenetet küld a problémáról.

A 6.07 verziótól minden belföldi adóalanynak kiállított számla beküldésre kerül a NAV felé, áfaértéktől függetlenül. Ezért javasoljuk, hogy az onlineszámla NAV regisztrációt legkésőbb júniusig végezze el, hogy az átállás zökkenőmentes legyen!

FONTOS megjegyezni, hogy a NAV a legújabb technológiákat használja a számlák feldolgozása során, ezért elsősorban a Windows 10 operációs rendszert javasoljuk a számlázáshoz! Ennél régebbi rendszerek esetén nem garantáljuk a számlák hibátlan beküldését!

Azért, hogy a rendszert minden ügyfelünknél határidőre elindítsuk, kérjük Önt:

  • a törvény értelmezésével kapcsolatos kérdéseit ne küldje az ügyfélszolgálatunkra, mert azokra választ nem tudunk adni. Ügyfélszolgálatunk elsődlegesen a rendszer beüzemelésében és az esetleges speciális hibák elhárításában segédkezik.
  • az infrastruktúra működésével kapcsolatos kérdéseit (például: hol lehet beállítani az internet kapcsolatot, tűzfalat, levelezést) az IT üzemeltetővel és/vagy rendszergazdával egyeztesse!

Az online számlabejelentéssel kapcsolatos jogszabályi háttért az alábbi linken olvashatja el:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/jogszabalyok

Gyakran előforduló hibaüzenetek és megoldásaik

  1. "Hiba a token kérés során" üzenetek:

    • Hibás az adószám a Rendszerfelügyelőben:
      Token hiba 1
    • Hibás technikai felhasználónév a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál vagy hibás adószámformátum a Rendszerfelügyelőben:
      Token hiba 2
    • Hibás a technikai felhasználónév vagy a jelszó a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál:
      Token hiba 3
    • Hibás XML aláírókulcs a NAV online beküldéshez tartozó beállításoknál:
      Token hiba 4

    A hitelesítési adatok nem megfelelőek, ellenőrizze a Beállítások csoport Program beállítások alatt az Internet beállítások fülén a megadott adatokat! Ezeknek egyezniük kell a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon megadott technikai felhasználó adataival!

  2. Az alábbi hibaüzenetek egyike:
    214 error
    Kobak hiba

    Ebben az esetben javasoljuk, hogy az Ügyfélkapu oldalunkról töltse le a teljes telepítőt és futtassa le. A következő programindítás után már nem fogja látni a hibaüzenetet.

  3. Számlák frissítésekor, Windows 7 esetén:
    Windows 7 feladási hiba

    Amennyiben a probléma fennáll, a Windows 7-est frissíteni kell a legutolsó állapotra a Windows Update segítségével, majd az alábbi javítást kell letölteni és elindítani rendszergazdai jogosultságokkal:

    Windows 7 javítás NAV kapcsolathoz

    Javasoljuk az operációs rendszer frissítését Windows 10-re a későbbi inkompatibilitási problémák elkerülése végett!

  4. "Nem érhető el a NAV szervere" hiba:
    Nincs internet
    Először ellenőrizze, hogy a Beállítások menü Program beállítások lapján, az Internet beállítások fülön a Proxy mező ki van-e töltve. Ha igen, törölje az értéket, és mentse a beállításokat, ezután próbálja meg ismét a számlafeladást! Ha a mező üres, elképzelhető, hogy egy tűzfal blokkolja a kommunikációt, vagy valóban nem érhető el a NAV szervere. Ez utóbbi esetben próbálja meg kicsit később a feladást!

  5. "Nincs internetkapcsolat" hiba:
    Nincs internet
    Valóban nincs internetkapcsolat vagy Windows 7-nél régebbi operációs rendszeren próbálja a feladást. Működő internetkapcsolat esetén javasoljuk az operációs rendszer frissítését Windows 10-re!

Gyakran ismételt kérdések

  1. Milyen számlák kerülnek feladásra a NAV felé?

    2020. június 30-ig kizárólag a 100 000 Ft és azt meghaladó adótartalmú számlák (valamint azok később kiállított, kapcsolódó bizonylatai pl. sztornó és helyesbítő számla), ahol a partner Belföldi adóalany típusú.
    2020. július 1-től áfaértéktől függetlenül, minden Belföldi adóalany típusú partnernek kiállított számla beküldésre kerül a NAV felé.

  2. Az Internet beállítások fülön milyen felhasználónevet és jelszót kell megadni?

    A Technikai felhasználó és Jelszó mezőbe a NAV-nál történő regisztrálás során kapott technikai felhasználó adatait kell megadni. Hibás adatok beírása esetén a feladáskor Helytelen authentikációs kérés vagy token hiba jelentkezhet!

  3. Nem tudok új partnert rögzíteni, ha nem adok meg adószámot. Mi ennek az oka?

    A Partner adatlapján, a Pénzügyi információk fülön, a Partner adóalanyisági kategória opciónál a program ellenőrzi, hogy az Adószám mezőbe mi van írva, illetve milyen katergória lett kiválasztva. Az alábbiak alapján válasszon lehetőséget új partner rögzítésekor:

    • Ha az ügyfélnek nincs adószáma, akkor a Nem adóalany opciót
    • Ha az ügyfél belföldi adószámmal rendelkezik, akkor a Belföldi adóalany opciót
    • Minden más esetben a Külföldi adóalany opciót kell kiválasztani
    Nem adóalany
  4. Egy ügyfelemnek van belföldi adószáma, de eddig nem volt beírva. Jelenleg a Nem adóalany kategória van beállítva az adatlapján. Ilyenkor mi a teendő?

    Állítsa át a partnert a kívánt kategóriába a Pénzügyi információk fülön, a Partner adóalanyisági kategória alatt az előző pontban írtak alapján!

  5. Hol tudom ellenőrizni, hogy a számla feladásra került a NAV felé vagy sem?

    A programon belül a Kimutatások és elemzések fülön lévő Online beküldendő számlák ablakban tekintheti meg a számlákat és az állapotokat. A Státusz oszlopban láthatók az aktuális állapotok. Ha Feldolgozás alatt vagy Nincs feladva státusz látható, a Frissítés gombbal mindenképpen ismételje meg az állapot lekérését! Ha a státuszban Figyelmeztetést kap, akkor a számla befogadásra került, de előfordulhat, hogy pár adatot módosítania kell a következő feladáshoz (pl. a Közösségi adószám, ld. alább). Ha Hibát kap, akkor azt a számlát kézzel kell regisztrálni a NAV onlineszámla weboldalán, ezután a számlázó programban az Automatikus feltöltés kihagyása gombbal lezárni! Figyelmeztetés és Hiba esetén az ablak alján lévő értesítő sávban kaphat bővebb információt az okokról.

    Feladás

  6. Egy számlát megjelöltem kézi feltöltésre az Automatikus feltöltés kihagyásával. Van bármi dolgom ezután? Honnan tudom, hogy ezt a számlát feladta a program a NAV felé?

    A program a számla rögzítésekor, automatikusan feladja a számlákat, ilyenkor kézi beküldésre nincs szükség. Az aktuális státuszt a Bizonylatok fül Számlák menüpontban a NAV szinkronizálás menüpontjában, vagy a Kimutatások és elemzések fül Online beküldendő számlák, Frissítés gombjával ellenőrizheti!

    Amennyiben a NAV-val nincs kapcsolat (például hosszabb időre megszakadt az internet), vagy a hibás státuszú bizonylatot már ellenőrizte az onlineszámla webes felületén, csak akkor használja a Automatikus feltöltés kihagyása gombot! Ennek megnyomásával lezárja, megszakítja a számla felküldését a NAV felé. Ilyenkor Önnek kell kézzel rögzítenie a számlaadatokat a NAV online számlabejelentő weboldalán! A számla lejelentése ebben az esetben az Ön felelőssége, a gomb megnyomása után a program már nem fogja felküldeni a NAV szerverére!

  7. A NAV felé történő feladásnál azt az üzenetet kapom, hogy a Közösségi adószámom (CommunityVATNumber) hibás, pedig a Rendszerfelügyelőben ellenőriztem és jó. Mi a hiba oka?

    A Rendszerfelügyelőben, a cégadatoknál, a Pénzügyi adatok fülön lévő EU tagállam kód és az EU közösségi adószám összefűzésre kerül a NAV feladás során! Tehát vagy az előbbi mezőből törölje a HU jelzést, vagy a közösségi adószám elől. Amennyiben az EU közösségi adószámba, egyben kerül beírásra, ügyeljen arra, hogy szóközt vagy más karaktert (például kötőjel) ne tartalmazzon a mező!

  8. Nem tudok számlákat szinkronizálni a NAV felé, és a Bisnode adatlekérdezés sem működik! Azt a hibaüzenetet kapom, hogy Nincs internetkapcsolat, pedig a gép online van, a tűzfalbeállítások is rendben vannak. Ilyenkor mi a teendő?

    Nincs internet

    Valószínűleg Windows Vista, XP vagy korábbi operációs rendszert használ. Frissítse az operációs rendszerét Windows 10-re!

  9. Webáruházból sok ügyfelet szinkronizálunk a megrendelések során. Be lehet állítani a programot, hogy alapértelmezetten Nem adóalanynak legyen rögzítve?

    Lépjen be a Beállítások fülön lévő Program beállításokba, majd a Törzsadatok I. fülön válassza ki a megfelelő Adóalanyisági kategóriát. A Beállítások mentése gombbal rögzíthető a módosítás.

    Nem adóalany beállítások