+36-1/461-8030 revol@revolution.hu

Image

Projektmenedzsment -
Microsoft Dynamics NAV alapokon

A Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer
kiegészítő, iparági megoldása

Microsoft Dynamics NAV
projektek átfogó kezelésére

A generálkivitelező és egyéb holding vállalatok majdnem mindegyike használ vállalatirányítási rendszert mindennapi tevékenységei lefedésére és az üzleti döntéshozatal elősegítésére. Ám a napjainkban használt ERP rendszerek nem kezelik azokat a problémákat, amelyekkel ezek a vállalatok nap mint nap szembenéznek.

Projektvezetés teljes kontroll alatt

A napi üzletmenet célja, hogy a tervekből valóság legyen, ez tartalmazza a „hagyományos” vállalatirányítási funkciókat. A tervrendszernek össze kell kapcsolódnia a cég tényadataival és jövőbeli lehetőségeivel. A nagy értékű projektek összetettek. Az előre elkészített kivitelezési projekt terv (projektlépések, mérföldkövek) gyakran a valóságban eltér a leírtaktól.

Ezt az általános ERP rendszerek nem képesek követni, mert nem tudják a projektek megvalósítási lépéseit, azok teljesülését valamint a pénzügyi teljesítést szabadon, de mégis egymáshoz köthetően kezelni. A nagy értékű projektek kezelése során egyéb speciális igények is felmerülnek, melyekre az alap ERP rendszerek nem nyújtanak megfelelő megoldást.

Tervezés

A tervezés a hagyományosan vett tervezésen kívül egy holding vállalat illetve egy építőipari vállalat esetében a nagy projektek részletes tervezését is magában foglalja. A nagy értékű projektek ugyanis egyesével is képesek a teljes cég árbevételének 10-20%-át hozni. Ilyen paraméterek mellett a vállalat számára elengedhetetlen, hogy az üzleti tervet projektszintig képes legyen lebontani. A tervlebontás egy folyamatosan ismétlődő feladat, hiszen nem biztos, hogy a vállalat éves célkitűzéseit az első terv verzió, és annak lebontása maradéktalanul megvalósítja. Ezért a tervlebontás rendszere az újra és újra ismétlődő munkát kell, hogy támogassa.

Kontrolling

Az általános ERP rendszerek a könyvelt tény adatok összevetését biztosítják. Felelős vállalatvezetők részéről erős igény mutatkozik a terv/tény eltérések elemzésére és a jövőbeli irányvonal meghatározására.

Likviditás figyelés:

  • Számlák pénzügyi teljesítésétől az ÁFA befizetés elkülönült.
  • A számlákból visszatartott összegek kifizetését is tervezni kell, mégpedig a számlától elkülönülten
  • Hitelállomány tervezése (tőke, kamat kifizetések)
  • Cégcsoporton belüli hitelezések figyelése
  • Bankgarancia költségek tervezése

Hogyan segíti napi munkáját a Dynamics NAV projektmenedzsment kiegészítő megoldása?

Céghiearchia

A likviditástervezés és kontrolling modul célja egy olyan standard rendszer kiépítése volt, amelyben egységesíthető az egyes cégek működése, azonban magába foglalja az egyes üzletágak vagy cégek egyediségét is. A megvalósítás során a Navision egyik fejlesztési különlegességét kihasználva kialakítottuk a vállalatközi tér fogalmát. A vállalatközi tér egy olyan terület a Navisionben, amelybe kihelyezhetőek az összes vállalat számára közös adatok, funkciók, így azokat minden vállalat látja. Ebben az újításban a cégcsoport minden olyan adatát, amitől

  • a rögzítések pontossága
  • az elemzések egységessége
  • a konszolidációs és nemzetközi adatszolgáltatási kötelezettségek
  • a tervezési, likviditási rendszer pontossága függ, a vállalatközi térben helyezzük el.

A rendszernek köszönhetően minden tagvállalat osztozhat a közös részekben, a vezetőség kontroll alá vonhatja azokat az elemeket, amelyektől a vállalatirányítás egységessége függ, az egyes vállalatok további szabadsága azonban megmarad.

Tervezési rendszer
Szerződések és megrendelések
Kontrolling
Likviditás elemzés

Rugalmas konstrukciók

A REVOLUTION által fejlesztett projektmenedzsment kiegészítő megoldás a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer speciális kiegészítő modulja. A modult kizárólag a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerrel együtt lehet használni, önnálóan nem.

Ügyfeleink

Image
Image