+(36) 1/461-8030revol@revolution.hu

Építőipari projekt kezelő rendszer

Teljes Microsoft Dynamics NAV integrációval

Az építőiparban tevékenykedő generálkivitelező és egyéb holding vállalatok majdnem mindegyike használ vállalatirányítási rendszert mindennapi tevékenységei lefedésére és az üzleti döntéshozatal elősegítésére. Ám a napjainkban használt ERP rendszerek nem kezelik azokat a problémákat, amelyekkel ezek a vállalatok nap mint nap szembenéznek:

  • több nagyértékű, hosszútávú projekt egyidőben való kezelése
  • likviditási nehézségek kezelése, előrejelzése
  • nagy értékű hitelek
  • kis létszámú menedzsment
  • holding vállalat esetén a különböző működési területek, projekt alapú cégek tevékenységének, pénzügyi műveleteinek összehangolása
  • speciális pénzügyi műveletek (bankgarancia, garanciális visszatartás etc.) kezelése

Részletes információkért keresse:

  • Mészáros Tatyjána

  • Tanácsadó
  • Email
  • +36 30 413-6286

Az építőipari projekt menedzsment rendszer előnyei

Tervezés

Tervezés

A tervezés a hagyományosan vett tervezésen kívül egy holding vállalat illetve egy építőipari vállalat esetében a nagy projektek részletes tervezését is magában foglalja. A nagy értékű projektek ugyanis egyesével is képesek a teljes cég árbevételének 10-20%-át hozni. Ilyen paraméterek mellett a vállalat számára elengedhetetlen, hogy az üzleti tervet projektszintig képes legyen lebontani. A tervlebontás egy folyamatosan ismétlődő feladat, hiszen nem biztos, hogy a vállalat éves célkitűzéseit az első terv verzió, és annak lebontása maradéktalanul megvalósítja. Ezért a tervlebontás rendszere az újra és újra ismétlődő munkát kell, hogy támogassa.

Üzletmenet

Üzletmenet

A napi üzletmenet célja, hogy a tervekből valóság legyen, ez tartalmazza a „hagyományos” vállalatirányítási funkciókat. A tervrendszernek össze kell kapcsolódnia a cég tényadataival és jövőbeli lehetőségeivel. A nagy értékű projektek összetettek. Az előre elkészített kivitelezési projekt terv (projektlépések, mérföldkövek) gyakran a valóságban eltér a leírtaktól. Ezt az általános ERP rendszerek nem képesek követni, mert nem tudják a projektek megvalósítási lépéseit, azok teljesülését valamint a pénzügyi teljesítést szabadon, de mégis egymáshoz köthetően kezelni. A nagy értékű projektek kezelése során egyéb speciális igények is felmerülnek, melyekre az alap ERP rendszerek nem nyújtanak megfelelő megoldást.

Kontrolling

Kontrolling

Az általános ERP rendszerek a könyvelt tény adatok összevetését biztosítják. Felelős vállalatvezetők részéről erős igény mutatkozik a terv/tény eltérések elemzésére és a jövőbeli irányvonal meghatározására.

Likviditás figyelés

  • Számlák pénzügyi teljesítésétől az ÁFA befizetés elkülönült.
  • A számlákból visszatartott összegek kifizetését is tervezni kell, mégpedig a számlától elkülönülten
  • Hitelállomány tervezése (tőke, kamat kifizetések)
  • Cégcsoporton belüli hitelezések figyelése
  • Bankgarancia költségek tervezése

Projectkezelés

Költségvetés, tervezés

Szerződések

Anyaggazdálkodás

Erőforrások kezelése

Riportok

HOGYAN NYÚJT MEGOLDÁST A LIKVIDITÁSTERVEZÉS ÉS KONTROLLING MODUL?

  • Céghierarchia

    A likviditástervezés és kontrolling modul célja egy olyan standard rendszer kiépítése volt, amelyben egységesíthető az egyes cégek működése, azonban magába foglalja az egyes üzletágak vagy cégek egyediségét is. A megvalósítás során a Navision egyik fejlesztési különlegességét kihasználva kialakítottuk a vállalatközi tér fogalmát. A vállalatközi tér egy olyan terület a Navisionben, amelybe kihelyezhetőek az összes vállalat számára közös adatok, funkciók, így azokat minden vállalat látja. Ebben az újításban a cégcsoport minden olyan adatát, amitől

    • a rögzítések pontossága
    • az elemzések egységessége
    • a konszolidációs és nemzetközi adatszolgáltatási kötelezettségek
    • a tervezési, likviditási rendszer pontossága függ, a vállalatközi térben helyezzük el.

    A rendszernek köszönhetően minden tagvállalat osztozhat a közös részekben, a vezetőség kontroll alá vonhatja azokat az elemeket, amelyektől a vállalatirányítás egységessége függ, az egyes vállalatok további szabadsága azonban megmarad.

  • Tervezési rendszer

    A likviditástervezési és kontrolling modul lehetővé teszi havi és akár heti tervek készítését, hierarchikus tervek felállítását, illetve a különböző tervverziók kezelését. A tervekhez kapcsolódóan szükséges a jóváhagyási rendszer kialakítása is. A modul lehetővé teszi a jóváhagyási sémák, szintek és jogkörök definiálását.

    • Konzisztens, következetes tervek Megbízható információk beruházási tervezéshez
    • Standardizált üzletmenet
    • Szabályozott projekt, szerződés jóváhagyási rendszer
    • Csökkenő rögzítési hibák, inkonzisztenciák
    • On-line adatelérés
  • Szerződések & Megrendelések

    Az egyes projektek pénzügyi megvalósulási ütemezésének, a projekt mérföldköveinek meghatározása megoldott a rendszerben. Lehetőséget nyújt továbbá a teljesítésigazolások, biztosítékok, bankgaranciák és hitelszerződések kezelésére. A szerződések és egyéb várható bevételek, kiadások mind a vevői, mind a szállítói oldalon rögzíthetők, ez teszi lehetővé a likviditás tervezhetőségét.

  • Kontrolling

    Az új Szerződéskezelő rendszert alkalmazva nem csupán a Terveket és a Tényeket van lehetőségünk összevetni,hanem a még meg nem valósult, de várható események eredményét is. A terv/tény elemzés a tervezéshez hasonlóan négy szinten lehetséges: a cégcsoport, az üzletág, a vállalat és az egyes projektek szintjén is. Így megvalósíthatóvá válik annak követése, hogy a projektből mi készült el, mi került számlázásra, és ami a legfontosabb: visszakereshető, hogy ha a tervezettől eltérő pénzügyi műveletek történtek, akkor azoknak mi az oka.

    • Áttekinthető projekt követés
    • Megbízhatóbb terv/tény előrejelzések
  • Likviditás elemzés

    A rendszer képes egy adott pillanatban bemutatni a tervhez kapcsolódó tény adatokat, de ezen felül azt is képes megmutatni, hogy a nyilvántartott szerződések és tevékenységek alapján hogyan fog alakulni a jövőbeli tervteljesülés.

    • A rögzített szerződések alapján nagyon pontos, naprakész információ áll rendelkezésünkre arról, hogy a teljesített szerződések alapján mekkora árbevétel és mekkora költség keletkezik, és pontosan mikor.
    • A még nem teljesült szerződések alapján pontosan tudjuk, hogy várhatóan mekkora összegek és mikor fognak jelentkezni a teljes cégcsoportnál.
    • A Bankok és Pénztárak egyenlegéből pontosan fogjuk tudni a rendelkezésünkre álló, felhasználható készpénzállományt.
    • A Hitelszerződésekből kiderül, hogy a felvett összeg mikor áll rendelkezésre és törlesztések mikor jelentkeznek.
    • A Likviditáselemző tábla külön tartja nyilván a bizonylatokhoz kapcsolódó áfa összegeket is. Ezért információnk lesz arról, hogy mekkora az a befizetendő áfa összeg, amit a következő hó 20-án majd be kell fizetnünk, de addig szabadon elhasználhatjuk. Ez gyakran igen jelentős összeg is lehet.
    • A „Mi történik, ha...” szcenáriók vizsgálata

Ismerje meg építőipari megoldásunkat!

Töltse le bemutató tájékoztatónkat az alábbi gombra kattintva

Tájékoztató letöltése

Cím: 1133 Budapest, Váci út 76. Capital Square Irodaház V. torony, 7. emelet